American College of Nutrition’un (Amerikan Beslenme Koleji) yıllık oturumunda açıklanan “Dukan Rejimi ve Metodunun 24 haftası” isimli Amerikan araştırmasının sonuçları


 

New York, Ekim 2014 - American College of Nutrition’un yıllık oturumunda, Northridge Hastanesi Araştırmalar Başkanı ve Tıbbi Direktörü Dr. Jay Udani Dukan Metodunun dört evresi üzerinde gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarını açıklamıştır.


Rejimin etkinliği ve güvenliğinin yanı sıra günlük olarak izlenmesini değerlendirmek amacıyla tasarlanmış olan inceleme 24 hafta boyunca gözlem altında tutulan kişilerin tamamında düzenli ve anlamlı bir kilo kaybı meydana geldiğini ortaya koymuştur.


Aşırı kiloya sahip 48 katılımcı rejimin 1. haftasından 8. haftasına kadar uzanan ve doğrudan zayıflamaya yönelik atak ve seyir evrelerini de içeren 4 evresini takip etmiştir.


İdeal Kiloya ulaştıklarında 8. haftadan 24. haftaya kadar uzanan 4 aylık süre boyunca koruma ve onun devamında da güçlendirmeye yönelik iki evreyi daha izlemişlerdir. 


İnceleme süresinde katılımcılar ortalama olarak 12 libre (yaklaşık 6 kg) düzeyinde seyreden ama 45 libreye (22,5 kg) kadar çıkabilen düzenli ve anlamlı bir kilo kaybı elde etmişlerdir.


İncelemeyi yürüten Dr. Udani şöyle demektedir: “Bu incelemenin sonuçları istatistiksel ve tıbbi açıdan anlam ifade etmekte, Dukan rejiminin güvenli ve etkin bir program olduğunu ortaya koymaktadır. Kilo kaybı incelemenin gerçekleştirildiği 24 hafta boyunca devam etmiştir ki bu da çok az rastlanan ve etkileyici bir durumdur.”



Online hizmet servisi her katılımcıya her sabah beslenmeyle ilgili talimatlarını, fiziksel aktivitesini ve sitedeki bir diyet uzmanının yüz yüze motivasyon desteğini gönderen bir e-mail yollamıştır. Katılımcılar her akşam o günkü gelişmelerin ve takip ettikleri talimatların sonuçları ile ilgili bir rapor göndermişlerdir. Mobil uygulama dinamik bir izlemeye ve inceleme kapsamında elde edilen sonuçların toplanmasına imkan sağlamıştır.


Dukan Rejimi ABD’de kategoriler açısından kalori kavramından uzak bir Yüksek Bitkisel Protein olarak algılanmıştır. Proteinler yönünden serbest (istediğiniz kadar) ve sebzeler yönünden takviye edilmiş (yiyebildiğiniz kadar) olan bu rejim glüsidler yönünden kısıtlı, yulaf kepeği, sütlü gıdalar ve sebzeler ile sınırlıdır. Belli başlı özellikleri ise sonuçların hızlı bir şekilde alınması, miktarlar konusundaki özgürlük, açlık hissedilmemesi ve kilonun sabitlenmesine verilen önemdir.


Basın bilgileri ve incelemeyi gerçekleştirenlerle irtibat için Lauren Verini ile temasa geçiniz. Tel: (212) 693-2150 (dahili 311) veya Bu e-Posta adresi istek dışı postalardan korunmaktadır, görüntülüyebilmek için JavaScript etkinleştirilmelidir