Bayanların çoǧu şişkin bir karına sahip olduklarına inanırlar; ama „doǧru“ karın ile „yanlış“ karın arasındaki farkı görmezler.

Halbuki bu fark, sorunumuzu çözmemiz için çok önemlidir. Gerçekten şişkin karın metabolizmamızdaki bozukluklara işarettir. Bunun çesitli belirtileri vardır;

-          Yüksek kan şekeri

-          Yüksek trigilserit deǧerleri

-          Yüksek kolesterin

-          Düşük tansiyon

Kendisinde bu belirtilerden en az ikisi mevcut olan bayanların bel kalınlıǧı 88 cm’den, erkeklerin 102 cm’den daha fazladır. Eger metabolizmaniz bu sorunlara karsı daha hassas ise mevcut olan Kardiovasküler-riski ikiye katlanır. Bu belirtilerden sadece birisi bile mevcut ise, beslenme ve hareket alışkanlıklarınızı deǧiştirmeden önce, doktora gitmeniz ve kan testinizi yaptırmanız gerekir.

Ontan öte yukaridaki sorunlar olmadan da şişkin bir karnınız olduǧunu düşünebilir, aynada gördüǧünüz görüntüden memnun olmayabilirsiniz. Bunun farklı sebebleri olabilir:

-          Vücudunuz su toplamış olabilir

-          Karnınızda gazdan dolayı şişkinlik olabilir

-          Ve ya kabızlık sorunuyla savaşıyor olabilirsiniz

Sorununuzun sebenini öǧrenirseniz, çözmesi daha kolay olur; Hem beslenme hemde hareket alışkanlıklarınızı deǧiştirerek şişkin karnınızdan kurtulabilirsiniz. Bazen gece şişkin bir karınla yatıp, sabah dümdüz karınla uyanmanız bile mümkündür. Yeterki şişkinliǧin sebebini bilin.

Kabızlıǧa karsı en iyi çözüm posalı besin tüketimini arttırmaktır. Bunun için mesela fazladan bir yemek kaşıǧı yulaf kepegi ve ya şekersiz ravent kompostosu yiyebilirsiniz. Spor programınıza karın kası hareketleri ekleyin; günlük 20-30 dakika tempolu yürüyüş yapın, günde en az 2 litre su icin.

Bunları yaptıǧınızda sorunlarınızın 1-2 gün içerisinde bittiǧini göreceksiniz.

Şişkinlik hissediyorsaniz tatlandırıcılı besinlerden, gazlı içeceklerden ve çiǧ sebzelerden uzak durmanız iyi olur.

Vücudun su toplamasını engellemenin en iyi yolu da saf protein günleridir. SP günlerinde 2 ltr su, daha da iyisi soǧuk bitki çaylarından içer, gereksiz tuz kullanımından da vazgeçerseniz, SP gününüzün faydasını hemen fark edersiniz.

Mümkün oldukçada taze et ve balıǧı tercih edin. Paketlenmiş olanlar genelde tuzlanmış oluyorlar.

Sorununuz hangisi olursa olsun, yukarıdaki tavsiyelerimize uyar, Dukan’in kurallarını takip ederseniz, „doǧru“ ve „yanlış“ karnınızdan kurtulabilirsiniz.