Dukan usulü yemek yapmak

Dukan metoduna uygun tarifleri elde etmek ve günlük hayattan keyif alarak kilo vermek için tüm incelikleri keşfedin. Dukanusulü yemek tariflerini çok kısa sürede hayata geçirin ve içinizdeki aşçıyı keşfedin. Zayıflamanın yanında lezzet dünyasını keşfetmek Dukan diyetiyle mümkündür.


Dukan usulü yemek tarifini hayata geçirme sanatı ve yemeklerinizi daha keyifli kılma yöntemleri

Dukan usulü

Yemek zamanı geldiğinde çoğunuzun derdi ''güzel, hızlı ve çeşitli'' yemekler oluyor. Tüm bunlara cevap veren bir öğün hazırlamak kolay değil. özellikle diyetteyseniz... İşte işinizi kolaylaştıracak bazı incelikler :

    1. İzinli ''100 besin'' alışkanlığını kazanın: protein açisindan zengin, yağ oranı çok düşük ve sebze gününde yapılan sebze ilaveleri...

    Tüm besleyici özelliklerinden faydalanmak için 100 izinli besinin mevsim yiyecekleri oluşuna dikkat edin. Doğal ve dondurulmuş sebzeleri tercih edin. Hazırlama ve pişirme ila zaman kaybetmeyeceksiniz. Tek kural : Dukan kreplerini hazırlamakta kullandığımız yulaf kepeğini hergün tüketmeyi unutmayın. Dukan öğünlerinde ve tatlılarında kullandığımız buğday kepeğini de unutmayalım. Örneğin tatlı ve tuzlu muffinler hazırlayın. Yumurtanın beyazını iyice çırpıp kar kıvamına getirerek iyi kabarmış puf bir doku elde edebilirsiniz.

    2. Yağ ve/veya karbonhidrat içerdiği için daha fazla enerji içeren ''izinli besinleri'' akıllıca kullanın.

    Orijinal metottaki seyir evresinden ya da Aşamalı Beslenme'de salı gününden itibaren, orijinal metod için günde 2 hoş görülen besini geçmeyin. Öğünleriniz arasında geçiş olarak, un yerine (mesela mısır nişastası), onları daha lezzetli (%3 yağ içeren hafif krema), daha yumuşak (kaymağı alınmış süt tozu) ve daha akışkan (%7'den daha az yağ içeren peynirler) kılmak için bunları tercih edin.

    3. Yağ kullanmadan pişirin :

    Etleri pişirmeden önce limon, tuz soya sosu, taze zecefil gibi malzemelerle marine ederek yumuşatın. Yapışmayan tavalar kullanın. Muffin, kek ve tatlılarınız için silikon malzemeden üretilen kalıpları tercih edin. Izgara yapın. Tart veya kağıt içinde pişen şeyler için yağlanmaz kagıt kullanın. Buharda pişirme ve mikrodalga kullanmayı da düşünebilirsiniz.

    4. Yağ kullanmıyor olmayı değişik çeşniler ile telafi edin.

    Değişik tatlara yelken açın : baharatlar, aromalı otlar, değişik lezzetler (soğan, sarımsak, taze soğan, hardal,...) katarak özellikle ''saf protein günleri''nde yemeklerinize yeni bir boyut ekleyin.Yeniliklere açık olun : balıkla beraber vanilya, tavukla beraber tarçın, karidesle beraber zencefil,...

    5. Klasik tariflerinizi, Dukan besinlerine eş değer içeriklerle değiştirerek  Dukan versiyonlarını yarabilirsiniz.

    Un yerine yulaf kepeği, mısır nişastası, kaymağı alınmış süt tozu, agar ya da konjac unu kullanın. Makarna yerine konjac eriştesi, patates yerine mevsim sebzeleri, normal peynir yerine yağ oranı %7'den az olan peynirleri, krema yerine kaymağı alnmış süt, yumuşak tofu peyniri veya yağsız süzme yoğurt tüketin. Somut bir örnek mi istiyorsunuz ? Beşamel sosu yaparken tereyağı ve krema yerine yağsız süt ve nişasta kullanın. Ayın Dukan menüsüne de bir göz atabilirsiniz.


    Mutfakta kendinizi rahat hissediyorsanız, yaratacılığınızı serbest bırakın ya da zayıflama programınızda zamanla otonomi kazanmanızı sağlayacak Dukan koçluk sistemindeki yüzlerce yemek tarifi kullanın. Tariflerinizi, Facebook'taki Dukan tarifleri sayfasından ya da forumumuzda paylaşmaktan çekinmeyin.

Zayıflamak ciddi bir karardır. Bu süreçte doktorunuzun da yardımını alın.

 

Online koçluk sistemi...

her zaman kullanılabilecek
lezzetli tarifler içerir.