Klasik metod

Dukan metodu, Doktor Pierre Dukan'ın 40 yıllık tecrübesinin meyvesidir. Dukan, ilk ikisi kilo vermeye, diğer ikisi ise istendiği kadar yenebilecek 100 izinli besin listesi ile ulaşılan kiloyu sabitlemeye yönelik toplam 4 evreden oluşan bir zayıflama metodudur. Doğal proteinler üzerine kuruludur ve bugün dünyadaki obeziteyle mücadele için en yararlı metodlardan biri olarak kabul edilmektedir.

Klasik metod: 4 evreden oluşan bir diyet

4 evreden oluşan bir diyetDukan diyeti, gerçek bir verimlilik için 4 evreli sert ve yapılandırılmış bir yaklaşım sunan ilk diyettir. 2 Evre zayıflamak, iki evre ise İdeal Kilo'yu koruyup sabit kılmak içindir.  

Atak evresi: Hızlı ve motive edici bir kilo kaybı  
Zayıflamayı kamçılayacak doğal proteinlerle zengin 72 besin.

Seyir evresi: İdeal Kilo 'ya aşamalı bir şekilde ulaşmak   
SP (Saf Proteinler) ve PS (Protein ve Sebze) günlerinin dönüşümlü olarak kullanılmasının yanı sıra tavsiye edilen 28 sebzenin dahil edilmesiyle birlikte ilerler.

Güçlendirme evresi: yeniden kilo almayı engellemek için vücudun eğitilmesi. 
Enerjisi daha yüksek besinlerin aşamalı olarak eklenmesi ve kutlama öğünleri.  Perşembe günleri SP (Saf Protein) geriye dönüşleri engellemek için gerektiği durumlarda İdeal Kilo'nun her hafta ayarlanmasına yardım eder.
Güçlendirme evresi 100 izinli besin (proteinler ve sebzeler) listesini ve bunlara haftada 1 kez eklenecek 1 porsiyon kuzu eti ve rosto içerir.
Bu temel üzerine aşağıdaki besinler zamanla artarak eklenir.

Güçlendirmenin ilk yarısındaki  eklemeler

Güçlendirmenin ikinci yarısındaki  eklemeler

Günde 1 porsiyon meyve*

Günde 2 porsiyon meyve *

Günde 2 dilim kepekli ekmek  

Günde 2 dilim kepekli ekmek  

30 gr Kars gravyeri

30 gr Kars gravyeri

Haftada 220gr'lık 1 porsiyon nişastalı besin

Haftada 220gr'lık 2 porsiyon nişastalı besin

Haftada 1 kez kutlama yemeği**

Haftada 2 kez kutlama yemeği**

*Muz, üzüm, incir ve kiraz hariç
**Kutlama öğünü = Aperatif (şarap vb...), başlangıç, ana yemek, bir porsiyon peynir ya da tatlı içeren serbest bir öğün. Tek kısıtlama her tabaktan sadece bir porsiyon almaktır.


Koruma evresi : Hayat boyu uyulacak 3 basit kural ile özgürce beslenme  
• Perşembe günleri SP: haftada 1 gün sadece doğal proteinler
• Günde 20 dakika yürüyüş ve asansör kullanımına son
• Günde 3 kaşık yulaf kepeği 

100 izinli besin: Sistemin kilit noktası

100 izinli besin

Kontrollü özgürlüğü ilke edinin: yasaksız besinlerden yediğiniz sürece ne kadar yediğinizi hesaplamaya gerek yoktur. Dukan diyetinin güçlü olmasının sebebi, temelinde istendiği kadar yenebilen  100 izinli besini içermesidir: 72 saf protein, balık, kırmızı et, deniz ürünleri, bitkisel proteinler, yağsız süt ürünleri ve destek olarak 28 sebze yi yasaksiz yiyebilirsiniz.

Dukan metodunun temel besinini de unutmayalım: Yulaf kepeği.

Bolluğun olduğu bir diyet doğal olmaz, katlanması zor ve çoğunlukla başarısızdır. Dukan metodu, tarım ve hayvancılıkla uğraşan ilk insanların tükettiği, insanlığın temelindeki besinlerle doğal bir zayıflama sunmaktadir.

Fiziksel aktivite: olmazsa olmaz

Fiziksel aktivite

Fiziksel aktivite, metodun her evresinde yer alır ve herkesin uygulaması gerekir. En azından her gün yürüyüş yapılması gerekir. Seçiminize bağlı diğer aktiviteler de tavsiye edilir: aerobik, bisiklet, yüzme, dans, fitness, vs. Önemli olan hareket etmek.
Fiziksel aktivite, enerji harcanmasını arttırır, yağ depolarını eritir, güç verir ve cilde destek olur.

Dukan metodu: 35 yıl süren yenilenme

Pierre Dukan aşırı kilo ve var olan metodların işlevsizliği konusunda oldukça erken bilinçlenmişti. Obeziteye karşı savaşmak ve kendi metodunu güçlendirmek için yenilikçi ve dünyada tek olan bir çözüm sunmaya karar verdi: kişisel ve interaktif bir online koçluk sistemi.

Dukan metodu: 35 yıl süren yenilenme

  Önemli tarihler:

1975 : ilk iki evrenin oluşturulması: atak ve seyir
1980 : Güçlendirme ve koruma evrelerinin oluşturulması
1990 : 100 izinli besin listesi
1995 : Yulaf kepeği, temel besin
2000:  « je ne sais pas maigrir » kitabının ilk baskısı.
2007 : Dukan İdeal kilo kavramının doğuşu
2008 : Kişisel ve interaktif koçluk sitesi
2009 : Diyetetik besinler listesi
2014 : Aşamalı beslenme

Daha fazla bilgi için,  SSS sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Zayıflama ciddi bir karardır. Bu süreçte doktorunuzun da yardımını alın.

 

Online koçluk sistemi...

günlük takip yapmayı
sağlayan interaktif
araçlardan oluşur.